

زمانی که شما فروشگاه اینترنتی خود را با ووکامرس راهاندازی میکنید میتوانید امکانات بسیاری را به آن اضافه کنید. یکی از کارهایی که تمامی فروشگاههای اینترنتی برای افزایش اعتبار خود باید به آن توجه داشته باشند استفاده از یک افزونه فاکتور PDF ووکامرس است. که این افزونه پس از خرید مشتری یک فاکتور به صورت PDF برای مشتری ارسال می نماید.
با افزونه فاکتور ووکامرس WooCommerce PDF Invoices میتوانید به مشتریان خود اطلاع دهید که حتی هزینه کوچکترین خریدی که انجام دادهاند به چه صورت است، تا بتوانند بهتر وضعیت خرید خود را مدیریت کنند.
امکانات افزونه فاکتور حرفه ای ووکامرس WooCommerce PDF Invoices
- تولید فاکتور به صورت خودکار و ضمیمه کردن آن به سفارشات مشتریان
- امکان ایجاد و حذف فاکتور به صورت دستی
- اتصال به سرویسهای ذخیرهسازی ابری مانند Google Drive، Egnyte، Dropbox و OneDrive
- قابلیت سفارشیسازی ستونهای جدول شامل بازپرداخت، تخفیف، مالیات و ستونهای دیگر…
- امکان دانلود فایل PDF صورت حساب
- تغییر متن عنوان، هدر و فوتر صورت حساب
چگونه فاکتور خرید رو برای مشتریان ووکامرس بصورت PDF ارسال کنیم ؟
برای نصب افزونه فاکتور ووکامرس WooCommerce PDF Invoices وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و به مسیر افزونهها و سپس افزودن بروید. سپس در مخزن وردپرس نام افزونه را جستجو کرده و آن را نصب و فعال کنید.
پس از فعالسازی افزونه گزینه ای به منوی پیشخوان وردپرس با عنوان invoices اضافه شده است، با کلیک بر روی آن وارد بخش تنظیمات افزونه خواهید شد.
در این قسمت، دو تب وجود دارد که میتوانید به تنظیمات هر کدام دسترسی پیدا کنید.
تب General
در این تب در بخش Attach to Emails تعیین کنید چه زمانی صورتحساب برای مشتری ایمیل شود و در صورت دلخواه میتوانید ارسال ایمیل را برای محصولات رایگان غیرفعال کنید.
با گزینه View PDF، میتوانید تنظیم کنید که مشتریان بتوانند فاکتور را دریافت یا مشاهده کنند. همچنین با استفاده از قسمت Email it in Account، میتوانید تنظیمات ارسال فاکتور را تغییر دهید و ایمیل خود را برای ارسال فایل PDF به مشتریان وارد کنید.
از قسمت Email it in Account نیز برای این استفاده میشود که فاکتور برای کاربر ایمیل شود. بهصورت پیشفرض برای ارسال از ایمیلی که با آن سایت را ساختهاید استفاده میشود ولی شما میتوانید آن را در صورت دلخواه تغییر دهید.
در بخش Download Options انتخاب کنید مشتریان صورتحساب را دانلود یا در یک تب مرورگر جدید مشاهده و چاپ کنند. حتی میتوانید مشخص کنید تنها زمانی میتوانند فایل PDF را دانلود کنند که سفارششان پرداختشده باشد.
در بخش Cloud Storage Options ایمیل خود را که قصد دارید توسط آن پی دی اف به مشتریان ارسال شود را یادداشت نمایید و در بخش Interface Options گزینه موردنظر را فعال کنید تا شماره صورتحساب در صفحه سفارش فروشگاه نمایش دهد. در آخر تغییرات را ذخیره کنید.
در بخش Interface Options، همچنین میتوانید گزینه مورد نظر خود را فعال کنید تا شماره صورتحساب در صفحه سفارش فروشگاه نمایش داده شود. در نهایت، تغییرات را ذخیره کنید.
تب Template
در این بخش شما میتوانید یک قالب برای فاکتور خود انتخاب کنید.
در قسمت “Color Theme” میتوانید رنگ قالب را تعیین کنید .
در قسمت “Date Format” میتوانید فرمت تاریخ را مشخص کنید.
در بخش “Invoice Number Options” میتوانید نوع شماره صورت حساب را مشخص کنید
- Type: این گزینه برای مشخص کردن شماره فاکتور میباشد.
- Next: اگر شما تمایل دارید که شماره فاکتورهای شما از ابتدا شروع شوند باید در این قسمت شمارهای برای آن مشخص کنید.
- Digits: این گزینه نیز برای تعیین تعداد شماره فاکتور است.
در بخش “Header Options”، محتویات هدر و فوتر فاکتور را مشخص کنید و نام، لوگو، آدرس، جزئیات و متن تشکر را در کادر مربوطه وارد کنید.
در بخش “Body” و “Footer”، عنوان فاکتور و ستونهای فوتر را پر کنید .
در قسمت آخر “Table Content” میتوانید ستونهای جدول را فعال یا غیرفعال کنید.
در نهایت، تنظیمات را ذخیره کنید در آخر به راحتی صورتحساب محصولات خریداری شده یا سفارش مشتریان را بهصورت فایل پی دی اف برای آنها ایمیل کنید.
دیدگاهتان را بنویسید